Onze eerste grote reis.

Hier Zullen Wij "Zohra en Chanel" een uitgebreid reisverslag met leuke foto's maken van onze eerste grote vakantie in het buitenland.

Op 18 juli 2009 is het dan eindelijk zo ver, ik en mijn moeder Zorha mogen mee op reis. Onze baasjes hadden ons er al veel over verteld maar wij dachten dat we weer eens keer een lekker wandeling gingen maken met allemaal beagle-vriendjes, maar de tocht in de auto duurde wel heel lang.

Na een nachtje goed slapen in de auto konden onze beentjes een keertje strekken en toen viel het ons op dat het een hele vreemde plek was, hier hadden we nog nooit geweest en wat een vreemde geuren hangen daar allemaal in de lucht.

Onze mensen vertelde ons dat we in Frankrijk waren meer bepaald "De Brug Van Millau"Wat een mooi uitzicht hadden we daar gewoon adembenemend.

De Brug van Millau

Nu onze pootjes eens goed gestrekt waren konden we terug in de auto om onze reis naar de eindbestemming verder te zetten. Na een uurtje rijden waren we dan eindelijk op onze bestemming.

Onze tweevoeters vertelde ons dat we hier een tijdje gingen logeren. Eerst vonden we het allemaal een beetje eng, van al die rare geluiden "dit waren krekels zegde ze ons" ook logeren er veel mensen bij elkaar in allemaal rare huizen, ze noemen dit caravans en tenten. Wij hebben ook zo een raar huis bij.

Nadat onze baasjes met een madam gesproken hadden in een taal die wij niet verstaan mochten we dan uiteindelijk binnen op de Camping en onze baasjes hebben dan eerst ons huisje op gezet zodat ook wij s'avond konden slapen.

Nadat ons huis helemaal klaar was zijn we dan een keertje goed gaan wandelen en tot mijn grote verbazing stroomde daar door de bossen een rivier, "Water, The Place Te Be".

Hier gaan wij ons lekker kunnen uitleven in onze vakantie.

Hieronder een foto van onze villa in Frankrijk.

Dag 3

Vandaag komt tante Zena op bezoek, dit is de beagle van vrienden van ons en de zus van mijn mama. Dit vind ik wel heel leuk dan kunnen we lekker ravoten met ons drietjes.

Ik ga der niet teveel woorden aan vuil maken de fotoreportage zegt genoeg over deze dag hehe.

Klik op Zohra en Chanel om de foto's te zien.

Dag 4

Na de zware dag gisteren hebben wij ons vandaag eens lekker als twee luie Beagles gedragen. Dit moet toch ook een keertje kunnen he.

Toch moesten we onze pootjes nog een keertje strekken om een klein wandelingetje te maken.

Dag 5

Vandaag zijn we met onze mensen een keertje naar de natuur gaan kijken, mijn baasje heeft dan ook een paar fotootjes genomen van deze uitstap.

Eigen lijk vonden we der niets aan zo een uur in de auto zitten voor een stomme waterval waar we niet eens in het water mochten.

Toch waren we alweer moe van de warme dag en mijn moeder Zohra lag dan ook weeral te pitten in onze Chalet.

Dag 9

Hoikes hier ben ik weer. Van dag 6 tot dag 8 zijn er geen foto's genomen dit waren voor mijn tweevoeters overgangsdagen van de ene Camping in de bergen naar de andere aan de zee.

Het is hier nog warmer dan in de bergen dus overdag slapen we ontzetten veel maar s'morgens en s'avonds gaan onze mensen dan met mij en mijn moeder naar het strand wandelen,

zodat ook wij een toffe vakantie hebben.

Klik hieronder op Chanel om de slideshow van de waterpret of te spelen.

Dag 10

We zijn een keertje met onze mensen naar een franse markt geweest, pffffffff saai dat dit was. We gaan veel liever op het strand gaan wandelen en in het water spelen hoor.
In het begin viel het allemaal nog mee, der was niet te veel volk allez we liepen der bijna alleen maar een half uurtje later zagen we geen steek meer voor ons uit allemaal die benen versperde gewoon ons zicht, en ja ge hebt ze gelijk ons in België in alle vormen en maten.

Door al die benen was onze concentratie een stuk minder, zo hadden we die twee monsters van beesten niet zien aankomen vanonder een marktkraam en zijn we zodanig verschoten dat we bijna gelijk een vogel in een boom zaten. Ik heb aan mijn baasje gevraagd wat voor vieze beesten dit waren en ze vertelde me dat het Bobtails zijn, normaal zijn dit toch lieve beesten hé, maar deze zo grommen en ze volgde ons dan ook nog, dat was niet echt leuk. Ik dus met de staart tussen de poten weg.
Na een paar uur gewandeld te hebben op de markt, tussen de mensenkleding gesnuffeld te hebben,

op elke hoek hijgend en met de tong tot op de tenen te zitten,

te krabben,

en te liggen,

zijn we dan uiteindelijk terug naar onze villa op de camping gereden om uiteindelijk aan ons dagelijks middagdutje te beginnen.

’s Avonds hebben onze baasjes dan de mensen van tante Zena uitgenodigd om van de lekkere paella te komen eten die mijn vrouwke gemaakt had wij hebben dan met z’n drieën nog lekker geravot tot we uiteindelijk voldaan in slapen vielen. Mijn baasje heeft er ook nog ff van geprofiteerd om enkele fotootjes te schieten van tante Zena.

Zo dat was het weer voor vandaag ik ga nu nog een beetje rusten want het begint toch weer vree warm te worden. Vanavond moet ik weer goed uitgerust zijn om naar het strand te gaan en een plonsje te gaan nemen in die grote zee.
Daaaaaaaag, tot morgen.

Dag 11

Na weer eens goed geslapen te hebben, ik bij mijn kindje en Zohra bij de baasje zijn we goed geluimd uit ons slaapcompartimentje gekropen om weer eens een nieuwe dag te beginnen.
Het eerste wat wij doen is samen met het baasje Zena gaan wakker maken om samen met ons de ochtendwandeling aan te vangen. Dit wordt echt een dagelijks ritueel, het is al zo dat we de weg naar de villa van Zena al heel goed kennen hoor.
Na deze flinke wandeling zijn we thuis gekomen en hebben we een beetje gegeten en gedronken om zo nog wat met elkaar te spelen voor het echt te warm wordt.
Nu we hier al een tijdje zijn en bijna elke morgen hetzelfde ritueel hebben hebben Ik en Zohra het toch weer gekund om iets nieuws uit te vinden, daar zijn wij baegles heel erg goed in toch?
Wij noemen dit Beagle-worstelen of beagle-catch, om jullie een ideetje te geven wat ik hiermee bedoel heeft ons baasje fotootjes genomen terwijl we deze nieuw sport aan het beoefenen waren.
Hier heeft Zohra mij op mijn rug gelegd

hieronder werd ik al stevig beet genomen.

Hieronder begint mijn moeder aan een houtgreep.

Dan heeft ze me toch al stevig vast, ik probeer nog tegen te spartellen.

En even later moet ik me dan toch gewonnen geven.

Ik heb wel mijn moeder laten winnen hoor, zodat ze de volgende keer ook nog met me speeld he hihihihihihihi.
Zo dit was alweer een klein avontuurtje van ons. We gaan hier nog wat verder genieten want onze vakantie begint stillaan naar zijn einde te geraken.
Nog 2 dagen en ons baasje begint stilaan op te ruimen zegt hij, zodat we misschien toch ’s avonds, ’s nachts naar huis komen zodat we niet te veel last hebben van de hitte in de auto.

Dag 13

goede middag allemaal,
We hebben weer een keertje leuk gespeeld, De kinderen hadden een mooi zandkasteel gebouwd dit was voor ons de plaats bij uitstek om nog een keertje lekker te ravotten. Hieronder een aantal foto’s van dit avontuur.

Nadien zijn we toch nog even in het water geweest en deze foto’s kan ik jullie niet onthouden.

Zo dit was alweer een reuze avontuur dat jullie kunnen mee beleven.
Morgen Ik geen tijd om onze avonturen neer te pennen, daar wij morgen beginen met opruimen, zodat we morgen avond weer richting België kunnen reizen.

Vele pootjes en likjes van ons tweetjes.